חדשות

ההוצאה הגלובלית על תרופות למחלת הסרטן בשנת 2015: 107 מיליארד דולר

מכון מחקר אמריקאי ציין כי שוק התרופות האימונו-תרפיות בתחום הסרטן יסייע לעלייה של 50% בהוצאה העולמית בתוך חמש שנים; לפי נתוני הדו"ח, ה-FDA קיצר בכמעט שנה את הליכי האישור לתרופות אונקולוגיות, ופרק הזמן הממוצע עומד כעת על 9.5 שנה מאז רישום הפטנט

בקבוקון תרופה (צילום: אילוסטרציה)

ההוצאה העולמית על תרופות לסרטן בשנת 2015 עמדה עד 107 מיליארד דולר. כך עולה מדו"ח שפורסם בארה"ב בסוף השבוע. חלק גדול מהוצאה זו נובע מתרופות אונקולוגיות חדשות, בין השאר בתחום האימונו-תרפיה, שעדיין אינן זמינות לרוב מדינות העולם.

השוק האמריקני של תרופות חדשות אלו מהווה 45% מהשוק העולמי. לפי הדו"ח, ייתכן כי ההוצאה העולמית היתה למעשה נמוכה יותר, משום שהנתונים משקפים מחירים סיטונאיים אף כי ידוע שהגורמים המבטחים מנהלים מו"מ עם היצרניות לגבי כל תרופה ומשיגים בדרך כלל הנחות גדולות במחירן. לפי הדו"ח, אם השוק ימשיך לגדול בקצב הנוכחי, הוא יגיע בעוד 5 שנים ל-150 מיליארד דולר.

בשלוש השנים האחרונות, 3 תרופות אושרו בהליכים מזורזים במיוחד והגיעו לשוק בתוך 4 שנים מאז רישום הפטנט

על פי הדו"ח, בעבור חולה סרטן אמריקאי המבוטח בביטוח פרטי עלות התרופות לטיפול במחלה עמדה על 58 אלף דולר בשנה. עלות ממוצעת לחולה של תרופה בהזרקה או בעירוי מגיעה ל-7,000 דולר, לעומת כ-3,000 דולר לחולה שמקבל את התרופה בגלולות.

מחברי הדו"ח מציינים, כי מהנתונים ניתן ללמוד עד כמה רווחיות התרופות לסרטן. בתחום זה פעילות יותר מ-500 חברות תרופות. התרופות לסרטן מהוות 11.5% משוק התרופות הכולל בארה"ב. שיעור זה עלה מ-10.5% ב-2011.

עוד מציין הדו"ח, שנכתב על ידי מכון IMS (המכון למידע רפואי), כי שווי התרופות לסרטן הנמצאות בפיתוח או בהליכי אישור וטרם הגיעו לשוק גדל בעשור האחרון ביותר מ-60%. יותר מ-90% מאלו הן תרופות אימונו-תרפיות.

כיום, יותר מ-586 מולקולות חדשות שישמשו לתרופות לסרטן נמצאות בתהליכי פיתוח – גידול של 63% לעומת העשור הקודם. זאת, לעומת תרופות אנטיביוטיות, שרק 37 מולקולות בתחום זה מצויות עתה בניסויים.

התרופות האונקולוגיות החדשות מכוונות במיוחד לטיפול בסוגי הסרטן הקשים ביותר וגורמי התמותה הגדולים ביותר כמו סרטן ריאה, סרטן שד, סרטן שחלות, סרטן הערמונית והמעי הגס.

ה-FDA מסייע עתה לזרז במידה ניכרת את הגעת התרופות לשוק ועל פי הדו"ח, ב-2015 הזמן החציוני הנדרש מאז הגשת הפטנט ועד האישור עמד על 9.5 שנה, לעומת 10.3 שנתיים קודם לכן. בשלוש השנים האחרונות, שלוש תרופות חדשות אושרו בהליכים מזורזים במיוחד – והגיעו לשוק בתוך 4 שנים מאז רישום הפטנט.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכון המחקר IMS,  סרטן,  תרופות,  ארה"ב,  אימונותרפיה
תגובות