חדשות

שר הבריאות יעביר תקנות שיקלו על הפסקת הריון

נשים שיבקשו להפסיק הריון תרופתית עד השבוע התשיעי יוכלו לעשות זאת במרפאות קופות החולים וללא צורך באשפוז יום

שר הבריאות ניצן הורוביץ עומד להגיש בימים הקרובים לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקנות שיקלו על נשים להפסיק הריון. השינוי הצפוי לעומת המצב הנוכחי: נשים שיבקשו להפסיק הריון תרופתית עד השבוע התשיעי יוכלו לעשות זאת במרפאות קופות החולים וללא צורך באשפוז יום. כמו כן יוכלו לבצע זאת במרפאות צה"ל.

לפי דיווח של אדיר ינקו הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות" התקנות יכללו שינויי הנוגעים לטפסים שיש למלא בשלב מקדמי. כיום הנשים חייבות להגיע פיזית לבתי החולים ולהגיש טפסי בקשה. התקנות יאפשרו להגיש אותם דיגיטלית וגם לא יידרש לפגוש עובדת סוציאלית. גם תוכן הטפסים ישתנה, בעקבות תלונות שהגישו נשים על שאלות חודרניות שנשאלו, למעט שאלות בעלות חשיבות רפואית כמו האם האישה עברה הפלות בעבר שיהיה עליה להצהיר בטופס.

בשלב זה אין בתקנות החדשות ביטול הוועדות להפסקת הריון שכן הללו יחייבו שינוי חקיקה וכרגע אין צפי לקידומו נוכח הרכב הממשלה. יחיד עם זאת הצהיר הורוביץ כי משרדו שואף לבטל את הוועדות באמצעות חקיקה.

לפי נתוני משרד הבריאות ב-2021 הוגשו 17,548 פניות לוועדות להפסקת הריון ו-74% מהן נעשו עד השבוע ה-9.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפסקת הריון,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  הפלה,  הוועדה להפסקת הריון
תגובות
אנונימי/ת
03.06.2022, 09:34

ליצמן, שישב 10 שנים במשרד הבריאות, לא רצה להתערב בתקנות האלה למרות שיכל. וזאת כדי שלא לשנות את הסטטוס קוו. וכן בענייני דת אחרים. אז למה האיש הזה שולח ידו בכל הקדוש והיקר?

אנונימי/ת
03.06.2022, 11:18

שר הפשע

03.06.2022, 15:28

יוזמה מבורכת

אנונימי/ת
03.06.2022, 17:17

מי צריך תקנות ? שהשר הליברל יתיר לכל שוחט וקצב להפסיק הריון במחסן או בחניה בלי תקנות ובלי ועדות.אנחנו פרוגרסיבים,לא ?

04.06.2022, 12:00

הגיע הזמן שהאתר יסלק טרולים המפיצים אג'נדות מופרעות לסוגיהן. האתר נקרא "דוקטורס אונלי" וכך עליו להישאר. ייתכן והדרך היא לאפשר תגובה מרופאים בלבד אפילו אם הם חפצים באנונימיות. להזכירכם, בימי החיסון המסיבי לקורונה האתר היה מלא בתגובות של מתנגדי חיסונים וחסידי קונספירציות

אנונימי/ת
04.06.2022, 12:33

התגובות מראות על בורות גדולה...
קודם כל אין קשר בין הפסקת הריון על פי הקריטריונים הנהוגים בישראל לבין דת. גם אין קשר לזכות החיים של העובר. אם זה היה כך לא היה המצב האבסורדי שבו זוג שחיים ביחד והאישה נכנסה להריון, או אפילו נישאו והאישה לא שנתה את הסטטוס במשרד הפנים - מקבלים אישור אוטומטי להפיל בעוד זוג שהאישה רשומה כבר כנשואה - לא יכולה (ואז נאלצת לשקר ולומר שההריון מחוץ לנישואין.
דבר שני - שום שינוי תקנה לא יעזור. השר לא יכול לעשות דבר. יש צורך בשינוי חקיקה (כנסת) . ההזדמנות הייתה בזמן שגרמן הייתה שרת בריאות אך זה לא הבשיל.
הוועדות היום פועלות כחותמת גומי. 99% אישור. ממ שרוצה להפיל יודעת מה להגיד.
מה שצריך זה לבטל את הוועדות לגבי הפסקות הריון בטרימסטר הראשון (עד שבוע 13) ולעשות ועדות יותר רציניות מעבר לשלב הזה.

אנונימי/ת
04.06.2022, 12:42

עוד משהו קטן אך חשוב בהמשך לנקודה הקודמת. כל עניין הרגולציה סביב עניין הפסקות ההריון לא נובע משיקולים דתיים. מה שעמד מאחורי זה היה טראומת השואה ועצם היותנו מדינה יהודית מוקפת בהמוני ערבים. זה רק עוד נדבך בעידוד הילודה. מכאן הנוהל (שבוטל על ידי הורוביץ) לנסות להניא יולדת מלהפיל. זה פשוט ברוח של תקופת העבר שהתבטאה גם במדיניות של בן גוריון.
הגיע הזמן לעשות סוויץ בראש. אנחנו בעידן אחר והבעיה היא הפוכה. שיעורי הפריון כאן דומים יותר למדינת עולם שלישי והצפיפות בשמיים. בקרוב נהיה המדינה הצפופה בעולם. הפקקים, מצוקת הדיור והתורים הארוכים לקבלת שירות שאנו חווים היום זו חופשה יוקרתית בהוואי לעומת מה שיהיה כאן בעוד דור.

אנונימי/ת
06.06.2022, 11:20

מסכימה עם כל מילה

27.06.2022, 19:25

במקום לעודד ולתת יד לרצח נפש חיה שבורא עולם הזהיר אותנו לעשות כך
יש לעודד מסירת ילודים לזוגות חשוכי ילדים ולהקל עליהם את התהליך במקום לייבא תינוקות מארצות אחרות בעולם שאיננו יודעים מה המקוריות שלהם