חדשות

מנהל המכון האונקולוגי בוולפסון הגיש תלונה נגד מנהלת ביה"ח

ד"ר רונן ברנר נגד ד"ר ענת אנגל: "מעלת בחובותייך כלפי מטופלים אונקולוגים" | הנהלת ביה"ח בתגובה: "התלונה נועדה להסיט את תשומת הלב ממציאות של התעמרות קשה באחיות המכון"

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון

לאחר שבשבוע שעבר נטשו אחיות המחלקה במכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון בחולון את עבודתן ללא הודעה מוקדמת בגלל טענות על יחסו והתנהגותו אליהן של מנהל המכון, ד"ר רונן ברנר, ובמקביל התלוננו החולים האונקולוגים המטופלים במכון על פגיעה בטיפול בהם, הוגשה בסוף השבוע תלונה נגד מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל.

ד"ר רונן ברנר, מנהל המכון האונקולוגי ב"וולפסון". צילום: דוברות בית החולים

התלונה, כפי שדיווח הבוקר (א') רן רזניק ב"ישראל היום", הוגשה על ידי ד"ר ברנר ובה הוא טוען כי "ד"ר אנגל עצמה גורמת למשבר במכון האונקולוגי, וזאת כדי להביא לסגירתו ולמנוע את המשך ניהול המכון על ידו כמי שנבחר באחרונה גם ליו"ר הוועד המייצג את כ־550 הרופאים בבית החולים". התלונה נשלחה  לד"ר אנגל על ידי עורכות הדין ארנה לין ולי אילן בשמו של ד"ר ברנר, והעתקי התלונה הועברו למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ולראשי ההסתדרות הרפואית.

בתלונה נכתב ביחס לד"ר אנגל: "למרות שידעת שפעולתן של האחיות במכון עולה כדי שביתה פראית בהיעדר סכסוך עבודה כדין; למרות שידעת שהמכון האונקולוגי נאלץ לפעול בסיוע של אחיות ממחלקות אחרות; למרות שידעת שהר"י עושה מאמצים כבירים להגיע להידברות עם הסתדרות האחיות ולפתור את הנושא; למרות שידעת שד"ר ברנר נכון להגיע לפתרון בהידברות וגישור; למרות שידעת שבמכתב מטעם הסתדרות האחיות הן דרשו הידברות על מנת לפתור את הבעיה, ולחלופין את העברתן של האחיות למחלקה אחרת - ולא, חלילה, את סגירת המכון האונקולוגי ופיזור המטופלים;

"למרות שידוע לך היטב שרבים מבין המטופלים של ד"ר ברנר מגיעים אליו לאחר שרופאים אחרים קבעו שאין עוד מה לעשות בעניינם, ולכן אין להם מקום אחר ללכת אליו. למרות כל זאת - לא עשית דבר, לא הודעת על המכתבים הללו לד"ר ברנר ולא התרעת בפני משרד הבריאות על המשבר העתיד להתרחש וכיצד ניתן למנוע אותו".

עוד נכתב בתלונה: "בפעולותייך הפרת חובות אתיות, חובות חוקיות וחובות של תום לב ביחסי עובד־מעסיק כלפי ד"ר ברנר, ולמעשה גם כלפי האחיות, וחובות תום לב ביחסים קיבוציים. אבל חמור מכך: מעלת בחובותייך כמנהלת בית חולים ציבורי כלפי מטופלים אונקולוגים קשים שנזקקים לשירותים רפואיים".

על פי הדיווח, צוין במכתב התלונה כי בכוונת ד"ר ברנר להגיש נגד ד"ר אנגל תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים ולוועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל.

הנהלת "וולפסון": "המציאות היא התעמרות קשה באחיות המכון" 

"המכתב של עורכות הדין נועד להסיט את תשומת הלב ממציאות של התעמרות קשה באחיות המכון האונקולוגי", נמסר מהנהלת "וולפסון". "בזכות מעורבות ההנהלה המכון מעניק גם בימים אלה טיפול מלא לכלל המטופלים, וזאת תוך כדי חיפוש פתרונות מתאימים ביחד עם משרד הבריאות להגנה על האחיות מפני התנכלותו".

בכתבתם של איתי אילנאי ונעם ברקן שפורסמה היום ב-ynet, נחשף מכתב שנשלח אל מנהלת בית החולים בראשית חודש מאי השנה על ידי שבע מאחיות המכון האונקולוגי ובו נכתב: "“יחסי העבודה של ד"ר ברנר אלינו האחיות אינם תקינים ואינם מכבדים. אנו עוברות מסכת התעללות מילולית הכוללת צעקות, השפלות, השמצות, יחס מזלזל, ציניות, הסתה, האשמה ואפילו נקיטת סנקציות נגדנו והתעמרות. התנהגות משפילה זו כלפינו מתרחשת למרבה הצער גם בפני המטופלים ובני משפחותיהם, מה שמבייש ומבזה אותנו".

האחיות מתארות גם את יחסו של ד"ר ברנר לחולים: "אופן התנהלותו המקצועית של ד"ר ברנר מול המטופלים לקויה. הוא מבטיח למטופלים שיצור איתם קשר לגבי המשך הטיפול שלהם ומשתהה בכך. מדי יום חולים ובני משפחותיהם מתקשרים למכון לאחר המתנה ארוכה לזימון לטיפול ובקשה לדעת מה קורה עם הטיפול שלהם, כשהם כועסים וזועקים בצעקות ששוברות את ליבנו. אנו חסרות אונים, מיואשות ומתוסכלות ואין באפשרותנו לעזור להם".

עם זאת, בדיווח מצוטטת מירי ויזל, אחות לשעבר שעבדה עם ד"ר ברנר במחלקה אחרת, ולדבריה היא מעולם לא ראתה אותו מתנהג בצורה בעייתית כלפי האחיות. "אני 40 שנה אחות, והמחויבות של ד"ר ברנר לחולים שלו זה משהו שהוא יוצא דופן... כל חולה בשבילו מהווה עבורו אתגר, לא בשביל האגו אלא כי הוא באמת רוצה להבריא את החולים. קשה לו לוותר על אנשים... אני חושבת שרופא כזה, שהולך נגד הסיכויים, ראוי להערכה".

נושאים קשורים:  ד"ר רונן ברנר,  ד"ר ענת אנגל,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2022, 22:38

הוא צודק. רופא טוב. אחיות עצלות. מנהלת שמגבה עצלנות.