חדשות

צריכת לחם לבן מגבירה את הסיכון לסרטן המעי הגס

מחקר עוקבה נרחב בבריטניה מצא: צריכת לחם לבן נקשרה לסיכון מוגבר לחלות בסרטן המעי הגס | מנגד, צריכת סיבים תזונתיים, סידן, מגנזיום, זרחן ומנגן הצביעה על קשר מגן מפני סרטן המעי הגס

לחם לבן. אילוסטרציה

במחקר עוקבה נרחב שנערך בבריטניה, ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין סוגי מזון שונים לבין הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת המדעי Nutrients בחודש נובמבר האחרון.

החוקרים ניתחו נתונים של 118,210 משתתפים מתוך מאגר ה-Biobank של בריטניה (כ-44.6% הם גברים), אשר הצטרפו למעקב בין השנים 2006 ל-2010. במחקר נבחן הקשר בין חשיפה ל-139 מוצרי מזון לבין הסיכון להיארעות סרטן המעי הגס. בעת הצטרפותם למאגר מילאו המשתתפים שאלון על תזונתם במהלך 24 שעות וסיפקו נתונים דמוגרפיים.

לאחר מעקב חציוני של 12.8 שנים, אובחנו בקרב המשתתפים 1,466 מקרים של סרטן המעי הגס והחלחולת, מתוכם 842 אובחנו עם סרטן המעי הגס ו-359 אובחנו עם סרטן החלחולת. גיל האבחון החציוני עמד על 55.8 שנים.

מממצאי המחקר עולה כי צריכת לחם לבן היתה קשורה לסיכון מוגבר לחלות בסרטן המעי הגס. בחלוקה לשלוש רמות של צריכת לחם לבן נמצא כי משתתפים בשליש הגבוה היו בסיכון מוגבר של 22% לחלות בסרטן המעי הגס לעומת משתתפים בשליש הנמוך. מנגד, צריכת סיבים תזונתיים, סידן, מגנזיום, זרחן ומנגן (מינרל), הצביעה על קשר מגן מפני סרטן המעי הגס.

מסקנת החוקרים היא כי ממצאי המחקר תומכים במניעת סרטן המעי הגס באמצעות תזונה. המחקר תורגם והונגש לציבור על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן המעי הגס והחלחולת.

נושאים קשורים:  תזונה,  סרטן המעי הגס,  לחם לבן,  חדשות,  מחקרים
תגובות